Dříve rákoska, dnes empatie a emocionální inteligence. To platí nejen ve školství, ale i v korporátní sféře. Argentinský psycholog Tomas Chamorro-Premuzic si dokonce myslí, že celkový úbytek agresivity ve společnosti stojí stále významnější role žen ve společnosti. Německý ekonomický magazín Capital přinesl výčet 4 vlastností, které už jsou v roce 2019 překonané.
- Křik
Nejupřímnější reakcí na křičícího šéfa je vypuknout v hlasitý smích. Kdo si v 21. století vážně myslí, že může křičet na své podřízené, ten se může rovnou bouchat pěstmi do hrudníku a vyzvat svého zástupce, aby se dostavil k vybírání blech. Ať už takový šéf trpí jakýmkoliv komplexem, křičet na své zaměstnance je pouze trapné a představuje definitivní odhalení. Čím hlasitější ve svém projevu opovržení šéf je, tím je ubožejší – tak některé věci jsou zkrátka jednoduché. - Neukazovat slabiny
Být šéfem je náročné. Zodpovědnost může vést šéfy k tomu, aby nedávali najevo své pocity. Tento přístup Supermana je ale zastaralý. Předpokládá totiž, že jsou zaměstnanci hloupí a nepoznají, kdy šéf začíná tápat. I vedoucí dnes mohou klidně prohlásit: „Nevím přesně co se stane, ale udělám vše pro to, abychom byli přepraveni na všechny možnosti.“ Moderní šéfové vynikají kombinací upřímnosti, suverenity a kompetence. - Mobbing
Vedoucí patří k nejčastějším a nejhorším pachatelům šikany na pracovišti, tzv. mobbingu. Z průzkumů vyplývá, že k závažnému zneužívání moci a vlivu dochází i dnes velmi často. Kvůli charakterovým nedostatkům si mnoho šéfů ani neuvědomuje následky svých činů. I tyto nevědomé pachatele však musí čekat tvrdý střet s realitou. V dnešním světě se totiž i z ponižování zaměstnanců stává pomalu ale jistě vážné obchodní riziko. - Práce do úmoru
Vyhoření zakladatelů firem může vést až ke krachu firmy. Kdo neustále pracuje až do úmoru, neriskuje jen své zdraví. Dává v sázku i živobytí svých zaměstnanců. Moderní šéf ví, že je sebeobětování zastaralým a nebezpečným manažerským konceptem. Pohodový víkend a dovolená bez e-mailů není projevem egoismu, ale naopak službou pro blaho firmy a její zaměstnance, uzavírá magazín Capital.
Odkaz na originální článek najdete níže, autorem fotografie je rawpixel/Unsplash.